vrijdag 27 augustus 2010

Dikke vette uil

Twee jaar geleden begon de liefde van mijn tweede zoon: Uilen!!!
In de vakantie ging er toen het verhaal dat elke nacht een uil op ons dak van de vouwwagen zat en met
de knuffeluil van mijn tweede zoonlief  een praatje maakte. Op een ochtend zat een deukje in ons dak en wist de grootste van mijn mannen te verzinnen wie die erin gemaakt had: "Dikke vette uil"!
Sindsdien houden de dikke-vette-uilen-verhalen niet op:...als er modder binnen ligt "Dat was zeker dikke vette uil"... omgekipte glazen "heb je hem weer,..dikke vette uil"...Harry Potter kijken: "Kijk..dikke vette uil"
Sinds een week plakt iets bij het bed van mijn tweede zoonlief:

Two years ago my second son fell in love with owls!!!
While on holiday we started talking about an owl sitting on the roof of our trailertent talking with the stuffed owl of my second son. One morning we had a bump on our roof and the oldest of my men had an idea who maked it: "Big fat* owl"!  *In Dutch "fat" also means cool..
Ever since big-fat-owls-stories keep cropping up...if there is some mud on the floor "This wasn't me but big fat owl"..looking Harry Potter" Look, big fat owl"
Since this week there is something sticky at the bed of my second son:

DIKKE VETTE UIL

'tuurlijk heeft moeder ook al een amigurumi uil voor hem gehaakt:
Of course he got een amigurumi owl from his mum as well:














De wandtatto komt van Ulf en de patron van de uil is van lionbrand.
This walltattoo is from Ulf en the owl pattern you'll find
at lionbrand.


3 opmerkingen:

Saskia zei

Uilen zijn zo leuk en handig dat je ze overal de schuld van kan geven! :)
Mooie amigurmi-uiltje! Lijkt me zo moeilijk die kleine beestjes haken!
Fijn weekend!

Heidi zei

I love the owls I will have to translate the rest!!

lillelykke zei

De uil hanger uit mijn blogpost van 2 augustus ga ik ook in de winkel krijgen. Waarschijnlijk vanaf eind oktober/begin november. Ze zijn nu nog uitverkocht in Zweden.
Deze sticker is erg leuk! Die ga ik tippen bij een vriendin van me.